Catur oh...catur

Assalamualaikum
Salam 1Malaysia, 1Ummah

Pengalaman baru wakil sekolah lawan catur. Sejak sekolah dari umur 5 tahun Anas dah pernah mewakili sekolah dalam pertandingan nasyid, Azan, Tilawah Maulidurrasul, Kuiz Sekolah Kebangsaan dan lain-lain lagi .

 Kali ini pertandingan catur pula. Berlatih la juga... kat rumah semua orang tak reti main catur.. Anas main la dengan komputer. Tapi biase la...kalah je la kan... Di sekolah ada juga menang kalahnya. Best sikit ... Tengok dalam you tube bagaimana teknik-teknik yang baik.. hehehe...kira dah usaha la kan...?  Wp tidak menang , tapi pengalaman ini sangat bermakna untuk Anas dan tak mungkin berulang kembali.Perlawanan berlangsung 2 hari,sehari 3 kali lawan,Masa hari pertama lawan,1 kali menang ,2 kali kalah teruk betul.Tapi hari ke-2 ok la.....dapatla 2 kali menang 1 kali kalah masa kalah tu die buat 5 step checkmate ANAS tak perasan jadi kalah.Jadi,dalam 6 kali lawan 3 kali menang 3 kali kalah. 

Lepas catur Anas mula sibuk semula dengan latihan nasyid. Sekolah Agama pertandingan nasyid guna minus2 dan Festival Nasyid SK. Dua-dua nasyid. Ummi kata, pertandingan tu perantaraan je... yang lebih penting, pengalaman yang tidak dapat dijual beli!

Geng SK Putrajaya Presint 9(2)

 Suasana sebelum bertanding.
Sekolah Menengah pun ada

 catur permainan yang mencabar minda

Ummi curi2 snap gambar Anas!

Comments

Post a Comment

Popular Posts